torstai 13. kesäkuuta 2013

Meillä asuu blondi

1. Istuimme kerran Miehen kanssa sohvalla. Mies katseli TV:tä, tai lähinnä luki teksti-TV:tä, mutta telkkarin äänet olivat päällä. Minä luin kirjaa ja aina, kun kuului jotain mielenkiintoista, nostin katseeni ja eihän siellä muuta näkynyt kuin tekstiä. Sitten silmäni osuivat otsikkoon: ILVES JÄI JYRÄN ALLE JYVÄSKYLÄSSÄ!

- Minä: ILVES JÄI JYRÄN ALLE! Miten VOI ilves jäädä jyrän alle? Voiko nykyään joku jyrä olla NIIN nopea? Kyllä sen ilveksen on täytynyt olla sairas, eihän se millään muuten voi jäädä jyrän alle. Eihän ilveksiä ikinä edes näe, kun ne on niin arkoja ja pysyy metsässäkin piilossa.. Miten VOI olla mahdollista?!

Ihmettelin, kun Mies ei sano mitään ja kun vilkaisin kysyvästi, hän nauroi niin, että ei saanut henkeä! Vasta silloin tajusin, että ehkä tuo Ilves oli jotain muuta kuin metsäilves...



2. Teimme mökillä pientä pintaremonttia ja sähkömies tuli tekemään joitain sähkötöitä. Mies muisti, että keittiönurkkauksen työtason alla oleva lämpöpatteri on rikki ja varmaankin pitää vaihtaa.

-Minä: Eihän se ole rikki
-Mies: Onhan
-Minä: EIKÄ OLE!
-Mies: No, kerro sitten, mikä siinä on
-Minä: No ei, kun siinä vaan on se termostaatin lämmönsäädin painunut sisään ja jumittaa ja kun patterin laittaa päälle, se praasaa täysillä.
-Sähkömies: Eli se on rikki.

Minun mielestäni se ei edelleenkään ollut rikki, kun patteri kerran menee päälle ja lämpenee! Vaikkei sitä pienemmälle saakaan...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti