tiistai 14. toukokuuta 2013

30 v hääpäivä

Tänään on meidän 30 v hääpäivä!

Oma iltani meni töissä ja Mies lähti kavereiden kanssa mökille saunomaan. Juhlistamme kyllä viikonloppuna tätä meidän pitkää taivalta.

Kymmen-vuotis hääpäivän lähestyessä ajattelimme, että se on niin iso juttu, että maailmanympärimatka olisi aiheellinen. Kun hetki yhtäkkiä koitti, emme olleet suunnitelleet mitään. Saimme lapset vanhemmilleni hoitoon ja lähdimme ajelemaan. Päädyimme Nummelaan! En keksi mitään syytä, miksi me sinne päädyimme, mutta siellä hetken pyörimme ja ihmettelimme. Aikamme ajeltuamme päätimme, että mennään edes syömään. Kummallakaan ei ollut nälkä, joten söimme pitsan puoliksi. Meneehän sä hääpäivä näinkin ja ihan mukavaa oli.

20 v hääpäivä oli keskiviikkona enkä edes harkinnut, että jättäisin illan tunnit väliin. Mies kuitenkin hokutteli, että tehdään nyt jotain kivaa, kun on sentää näin iso juttu. Sain lopulta tuuraajan vetämään tunteja ja ehdotin, että mennään Hankoon. Se on niin ihana kesäpäikka. Sinne siis menimme. Satoi, tuuli, oli kylmää, ulkon ei voinut olla ollenkaan. Onneksi ravintola Origo oli auki, joten pääsimme herkuttelemaan heidän Saaristolaispöytäänsä. Ihastuimme myös heidän Uudesta-Seelannista tuomaansa valkoviiniin. Sitä ei Alkosta saa, mutta kertoivat vastaavat: Jackson ja Mud House Sauvignon Blanc. Näitä ostamme edelleen; ihan hyvä reissu tämäkin oli.

Kevät on sen verran työntäyteistä aikaa, että emme oikein voi pitää lomaa, joten nyt, 30 v häämatkan teimmekin jo joulu-tammikuussa. Lähdimme kahdeksi viikoksi Floridaan. Kyllä hirvitti. Matkustamme suht paljon, mutta enimmäkseen töiden takia tai koko perheen kanssa. Vaikka lapset ovat olleet jo isoja, usein ainakin joku heistä on halunnut lähteä mukaan. Ja nyt olimme menossa kahdestaan, ei mitään töitä, pelkästään lomaa. En ollut ollenkaan varma, tulemmeko samalla koneella takaisin vai palailemmeko eri reittejä kotiin. Mutta reissu meni todella hyvin. Lensimme Orlandoon, jossa ensimmäinen yö oli varattu lentokenttähotellista, muuta emme varanneet. Vuokrasimme auton ja lähdimme ajelemaan maisemareittejä pitkin etelää kohti. Matkalla kävimme kaikissa paikoissa, joissa olimme aikanaan käyneet lasten kanssa, kun he olivat pieniä. Ajelimme Key Westiin asti ja sieltä takaisin Orlandoon. Useamman päivän vietimme North Palm Beachissä ystävämme huoneistossa sekä Orlandon lähellä toisen ystävämme asunnossa. Pelailimme golfia, ajelimme maisemia katsellen (yhteensä n. 1500 km), pysähdyimme, kun löysimme mukavan paikan. Tosi onnistunut matka!

Saa nähdä mitä 40 v hääpäivä tuo tullessaan!

(P.S. Juhlistimme 30 v hääpäiväämme vielä viikonloppuna: postaus 19.5.-13 "Turistina Helsingissä")